داستان‌های پیروزی بر خشونت به ترویج آگاهی کمک می‌کنند

خشونت بس: هنگامی که صحبت از خشونت خانوادگی می‌شود، مُد معمولا اولین چیزی نیست که به ذهن می‌رسد، اما یک خانم خرده‌فروش در سپرینگ فیلد با نام اوگنا فالااو توپو[1] نشان داده که مد هم، راه موفقی برای صحبت از این موضوع است.

خانم توپو صاحب یک خرده‌فروشی با نام شکوفه[2] است که در آن از مواد بازیافتی، پدیده‌های مد روز را طراحی می‌کند. وی همچنین رئیس گروه میراث لنیاتا[3] است که به دفاع از حقوق زنان می‌پردازند. او مشتاق آگاهی‌بخشی است و اکنون کتابی که در آن علت این اشتیاق را توضیح داده منتشر کرده است.

کتاب «خاطرات جوانی من» مجموعه‌ی داستانی متنوع و هماهنگی است که توسط موسسه بریزبن که بر مبنای سود پایه‌گذاری نشده، تالیف شده است. این کتاب را افرادی که خشونت خانوادگی دیده‌اند با امیدِ افزایش آگاهی نوشته‌اند.

خانم توپو می‌گوید: «من به علت حضورم در گروه میراث لنیاتا که در برابر خشونت خانوادگی در نواحی اقیانوس آرام بخصوص پاپوآ در گینه نو فعالیت می‌کند، علاقه‌مند به همراهی در این کتاب شدم.»

او اضافه می‌کند: «ما امیدواریم تا به مردم کمک کنیم آگاه شوند و بدانند که کجا به دنبال کمک بگردند و چرخه‌ی خشونت را متوقف کنند، برای همین از من خواسته شد تا اگر می‌توانیم از زنان انجمن خود بخواهیم داستان‌های خود را بگویند.»

شهردار شهر ایپسویچ آقای پل پیزاسل هم مدافع این پروژه است. او می‌گوید: «به‌عنوان یک شهردار بسیار مهم است که مردم جامعه را آگاه کنیم که عناصر متفاوت زیادی هستند که یک شهر را می‌سازند و فلسفه من این است که شهر، واقعا یک شهر نیست تا زمانی که تمام اعضای آن درگیر باشند و هیچ‌کس نادیده انگاشته نشود.» او ادامه می‌دهد: «این کتاب همچنین نشان‌دهنده قوت و عزم افراد است و به‌صورت واقعی درباره مسیرها و کشمکش‌های افرادی است که از خشونت خانوادگی رنج برده‌اند.»


منبع: کوئینزلند تایم، مایجین جنسن، 17 مارس 2017

[1] Unga Folau Tupou

[2] Floraison

[3] The Leniata Legacy Group

لنیاتا زنی است که به جرم جادوگری در گینه نو آتش زده شد و این گروه با این نام در مبارزه با خشونت علیه زنان فعالیت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *