دستور عمل کارگاه آموزشی «کاهش خشونت خانوادگی علیه زنان»

خشونت بس: دستور عمل کارگاه آموزشی «کاهش خشونت خانوادگی علیه زنان» با هدف اصلی ارتقا آگاهی درباره مسئله خشونت علیه زنان و کاهش آن و به‌طور خاص برای زنان و دختران جوان طراحی شده است. اهداف مشخص این کارگاه آموزشی عبارت‌اند از:

  • آشنایی با تعریف خشونت و انواع آن
  • آشنایی با خاستگاه کلیشه‌های رایج و چگونگی بازتولید آن‌ها
  • آشنایی با دلایل تداوم خشونت
  • آشنایی با راهکارهای فردی و بلندمدت اجتماعی برای مقابله با خشونت

در زیر لینک دو نسخه از دستور عمل کارگاه آموزشی «کاهش خشونت خانوادگی علیه زنان» موجود است. این دو نسخه در برخی قسمت‌ها مشترک است.

دستورعمل کارگاه کاهش خشونت خانوادگی- نسخه 1

دستورعمل کارگاه کاهش خشونت خانوادگی- نسخه 2

نکته: همان‌طور که در بخش نشر شرح داده شده است، در این سایت قصد انتشار دستور عمل برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی را نداشتیم. به این دلیل که نگران آن بودیم انتشار این ابزارهای آموزشی، ذهنیت نادرستی ایجاد کند مبنی بر این‌که هرکدام، در همه زمان‌ها و موقعیت‌ها کاربرد دارد. نکته مهم این‌که دستور عمل‌های منتشر شده بر روی سایت، تنها یک ابزار آموزشی است که می‌تواند به‌طور مثال در آموزش برای کاهش خشونت علیه زنان رهگشا باشد؛ اما برای همه مخاطبان و موقعیت‌ها کاربرد ندارد. انتشار آن صرفا ممکن است ایده‌هایی برای طراحان کارگاه‌های مقابله با خشونت یا کنشگران این عرصه بدهد؛ اما لازم است این ابزار آموزشی برای هر دسته از مخاطبان و هر موقعیتی بازنویسی شده یا به‌طور کل تغییر کند.

یک پاسخ به “دستور عمل کارگاه آموزشی «کاهش خشونت خانوادگی علیه زنان»”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *