امبر امور: زنی که «تجاوز به خود را به صورت زنده در اینستاگرام منتشر کرد»

خشونت بس: یک فعال فمینیست عکس‌های ناگوار خود را به اشتراک گذاشت.

یک فعال فمینیستی، بلافاصله پس از یک تجربه ناگوار، تعدادی عکس در فضای مجازی منتشر کرد.

امبر امور ۲۷ ساله ۲۰۰۰۰ طرفدار در این رسانه اجتماعی دارد. /Instagram/ambertheactivist

هشدار: این گزارش شامل توصیفات آزاردهنده‌ای از تجاوز است که ممکن است برای برخی از خوانندگان ناراحت‌کننده باشد.

یک فعال فمینیستی که اظهار می‌کند در حمامی در آفریقای جنوبی از سوی مردی مورد تجاوز قرارگرفته است، تصمیم گرفت تجربه دردناک خود را به اشتراک بگذارد تا به دیگر قربانیان «شجاعت دهد که دهان به سخن باز کنند».

امبر امور که اهل نیویورک است، پس از آنکه مدعی شد در حمام یک خوابگاه متعلق به جوانان به اوتعرض شده است، مجموعه‌ای از مطالب دل‌خراش مربوط به آن تجاوز را در اینستاگرام منتشر کرد.

این دختر ۲۷ ساله تصویری از خود را درحالی‌که بر کف حمام با چشمانی اشک آلود نشسته است، به اشتراک گذاشت.

او می‌گوید به دلیل آن‌که دو روز را به بیماری گذرانده بود و «واقعاً یک دوش گرم می‌خواست»، به دوش گرفتن با مردی رضایت داد و پس از آن، مرد از او سوءاستفاده کرد.

او نوشته است: به او گفتم دست نگه‌دار! اما او خشن‌تر شد. «و من درحالی‌که گریه می‌کردم دوباره از او خواستم دست نگه‌دارد.»

امبر ادعا می‌کند که آن مرد به او تجاوز کرد و او «بی‌هوش شد» اما بعد از چند دقیقه، زمانی که متوجه شد او به هوش آمده است دوباره «آمد تا کار مرا در حمام تمام کند».

 

چیزی که من از کیت تجاوز می‌بینم[1]. از همه شما برای اینکه در طول این مدت تا این حد مهربان و حمایتگر بودید تشکر می‌کنم. پیغام‌های شما مرا وادار کرد تا کاری انجام دهم و برای خودم و تمام شما بازماندگان تجاوز به پا خیزم. برای کسانی که به دنبال آن هستند تا مرا یا قربانی‌های دیگر را مقصر بدانند، می‌خواهم بدانید دلیل اینکه من آنقدر بی‌رحمانه صادقم دقیقاً خود شمایید. من می‌توانستم جزئیات را پنهان کنم. می‌توانستم چیزهایی را پیش خودم مسکوت نگه دارم اما نه. شما باید حقیقت این واقعه را بدانید و واقعیت این موقعیت را ببینید. مهم نیست یک انسان چه می‌کند، این دعوتی برای تجاوز نیست. مهم نیست که من او را بوسیده‌ام. مهم نیست که او مست بود. مهم نیست که من با حمام موافقت کردم. من هیچ‌گاه نگفتم می‌تواند با من با خشونت رفتار کند. من هرگز نگفتم می‌تواند مرا مجروح کند. هیچ‌وقت نگفتم می‌تواند به من تجاوز کند؛ اما با این حال، اتفاقات این‌چنینی رخ می‌دهد. من نیازی نمی‌بینم که رفتار خودم را توضیح بدهم؛ اما اگر می‌خواهید بدانید چرا با او به حمام رفتم، در متن آورده‌ام. من دو روز به علت مسمومیت غذایی بیمار بودم می‌خواستم از شرش خلاص شوم. محل سکونت فعلی من تنها آب سرد دارد (مشکلات جهان سوم واقعی است) و پیشنهاد یک حمام گرم مثل یک معجزه بود. البته قصد او این نبود. چراکه به‌محض اینکه فرصتی پیدا کرد، مرا به زمین پرت کرد و کار خود را انجام داد. کنار آمدن با تجاوز خود به‌اندازه کافی دشوار است، اما اغلب عواقب بعدی آن دردناک تراست؛ اما من این کار را برای شما و خودم انجام دادم. سفارت آمریکا و پلیس آفریقای جنوبی به‌شدت از من پشتیبانی کردند و او احتمالاً به‌زودی در همین هفته دستگیر خواهد شد. از محبت شما سپاسگزارم. و برای کسانی که قربانی را مقصر می‌پندارند، عشق، آرامش و بینشی روشن آرزو می‌کنم تا شاید شما نیز بتوانید چراغ روشن ما باشید.

#StopRapeEducate #AmberAmour #AmberTheActivist #SouthAfrica #humanitarian #healing #education #africa #survivor #sexualassault #recovery #victimblaming #overcome #rapeculture #staystrong

بعد از این مصیبت، خانم امور که در آفریقای جنوبی برای ترویج کمپین «جلوی تجاوز را بگیرید. آموزش دهید» رفته بود، از احساسات «شرم، نفرت و رنج» خود سخن می‌گوید. او همچنین آن احساس بی‌پناهی که قربانیان تجاوز تجربه می‌کنند، خود تجربه می‌کند.

من اینجا هستم، تنها و هر اثری از دی ان ای من در حمام پاک شده است. پلیس آفریقای جنوبی زمانی که من داخل می‌شوم تنها با بی‌حوصلگی نگاهشان را برمی‌گردانند. از هر زمان دیگری بیش‌تر احساس انزجار می‌کنم.

او دو عکس دیگر را فرستاد که شامل عکس او در بیمارستان به همراه یک کیت تجاوز مقابل زانوهایش است.

و درحالی‌که اشاره می‌کند که این کار چقدر می‌تواند فرساینده باشد، سایر قربانیان را تشویق می‌کند تا همان‌طور که او سخن گفته است، آن‌ها نیز به سخن بیایند.

«سر و کله زدن با پلیس‌ها دشوار است و کیت تجاوز آخرین چیزی است که بهش احتیاج دارم. ابزارها و وسایل آهنی و شانه‌ها همه بخش خصوصی بدنم را بررسی می‌کنند، اما من برای آنچه باور دارم می‌ایستم.»

«بچه‌ها، از من بشنویدکه هرروز به سخن بیایید و می‌دانم که خود باید به آنچه نصیحت می‌کنم عمل کنم.»

او مطلب را با یک پیغام تمام می‌کند: «مهم نیست که یک انسان چه می‌کند، این دعوتی برای تجاوز نیست.»

«مهم نیست که من او را بوسیدم. این مهم نیست که او مست بود. این‌که من به حمام بله گفتم اهمیتی ندارد.»

«من هیچ‌وقت به او اجازه ندادم که با من با خشونت رفتار کند. هرگز نگفتم می‌تواند مرا مجروح کند. هرگز نگفتم که می‌تواند به من تجاوز کند.»

او بعدها درباره ی تصمیمش مبنی بر منتشر کردن مطالبی پیرامون این تجاوز، با نشریه ی ماری کلیر مصاحبه کرد.

«همان لحظه فهمیدم نمی‌توانم آنچه را که رخ داده است به عنوان راز نگه دارم. اولین کاری که کردم این بود که عکسی بگیرم و مطلبی بنویسم و آنچه اتفاق افتاده است را توصیف کنم».

«تقریباً امری غریزی بود. من هنوز در حمام بودم. در صحنه جرم. حتی فکر نمی‌کنم که قادر بودم بایستم. فقط نوشتم و نوشتم»


 

منبع: independent

[1] Rape kit: مجموعه­ ای است که در آن مدارک جرم مربوط به تجاوز ثبت می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *